QUANTITATIVE ESTIMATION OF EDUCATIONAL SYSTEMS QUALITY FROM POSITION OF CREATIVITY AND KNOWLEDGE VIRTUALIZATION PROCESSES
The new approach to education quality estimation from creativity and the knowledge processes virtualization positions, offered by authors, has allowed to receive the original model of an estimation given by parametric set of equations:
(1)
Where Hε - epsilon-entropy per knowledge quantum; ε2 - average square of information field of training creation error; - capacity of knowledge quantum; p - capacity of knowledge spectrum quantum. In this case it is considered, that the information field of training has quantum character, i.e. it may be represented as a collection of knowledge quantum. Knowledge quantum can be treated as a grain size of knowledge field investigated by concrete discipline, appropriate to installed preparation requirements. Obtained model (1) opens possibility of additional parameters introduction, permitting to carry out a complex estimation of educational systems. To these parameters it is possible to relate: phase space of a group estimation, space of an individual estimation, active estimation. The active estimation is understood as an estimation of training quality, which simultaneously quantitatively allows estimating possibilities of this quality improvement. In other words the active estimation does not only characterizes quality of learning process, but also allows to carry out the quantitative forecast of efforts on this process perfecting.
The spent researches allowed to develop a common technique of educational systems quality complex estimation and to create on its basis the set of program complexes; the interface of one is given on fig. 1.
Drawing 1.
It is necessary to mark, that possibilities of offered technique are not limited by obtained results, and have defined potential of development. Now in this direction intensive researches are spent and they show quite encouraging results. It concerns also to a problem of experimental definition of knowledge quantum. Rather simple methods of this problem solution already are obtained.
Работа представлена на научный конгресс с международным участием «Высокие технологии», 5-8 ноября 2004 г., г. Париж, Франция
Статья в формате PDF 454 KB...
19 04 2024 10:44:52
Статья в формате PDF 443 KB...
17 04 2024 5:36:11
Статья в формате PDF 128 KB...
15 04 2024 2:56:22
Статья в формате PDF 312 KB...
14 04 2024 21:39:22
Установлено, что переход междоузлий проростков гороха от интенсивного роста к замедлению и прекращению коррелирует с образованием и накоплением в них эндогенного пизамина, антивитамина пантотеновой кислоты, что приводит к количественному снижению ряда аминокислот и общего белка. Это может быть следствием переориентации метаболических процессов, вызывающих замедление и прекращение растяжения клеточных стенок междоузлий. ...
13 04 2024 12:27:31
12 04 2024 20:59:38
Статья в формате PDF 143 KB...
11 04 2024 6:52:52
Статья в формате PDF 110 KB...
10 04 2024 2:17:16
Статья в формате PDF 110 KB...
09 04 2024 7:32:59
Статья в формате PDF 111 KB...
08 04 2024 8:29:49
Статья в формате PDF 147 KB...
07 04 2024 1:24:46
Статья в формате PDF 255 KB...
06 04 2024 13:39:47
Статья в формате PDF 322 KB...
05 04 2024 7:31:57
Статья в формате PDF 266 KB...
04 04 2024 23:15:31
Статья в формате PDF 118 KB...
03 04 2024 19:53:31
Статья в формате PDF 116 KB...
02 04 2024 17:33:40
Статья в формате PDF 128 KB...
01 04 2024 9:31:21
31 03 2024 18:52:16
Статья в формате PDF 263 KB...
30 03 2024 23:15:11
29 03 2024 15:20:49
Статья в формате PDF 132 KB...
27 03 2024 21:52:23
Статья в формате PDF 795 KB...
25 03 2024 12:17:37
Статья в формате PDF 109 KB...
24 03 2024 11:28:34
Статья в формате PDF 135 KB...
23 03 2024 4:34:28
Статья в формате PDF 260 KB...
22 03 2024 10:58:28
Статья в формате PDF 103 KB...
21 03 2024 1:18:24
Статья в формате PDF 108 KB...
20 03 2024 9:55:39
Статья в формате PDF 324 KB...
19 03 2024 5:33:34
Статья в формате PDF 322 KB...
17 03 2024 0:27:23
16 03 2024 1:54:56
Статья в формате PDF 218 KB...
14 03 2024 16:37:29
Статья в формате PDF 251 KB...
12 03 2024 17:23:26
Еще:
Поддержать себя -1 :: Поддержать себя -2 :: Поддержать себя -3 :: Поддержать себя -4 :: Поддержать себя -5 :: Поддержать себя -6 :: Поддержать себя -7 :: Поддержать себя -8 :: Поддержать себя -9 :: Поддержать себя -10 :: Поддержать себя -11 :: Поддержать себя -12 :: Поддержать себя -13 :: Поддержать себя -14 :: Поддержать себя -15 :: Поддержать себя -16 :: Поддержать себя -17 :: Поддержать себя -18 :: Поддержать себя -19 :: Поддержать себя -20 :: Поддержать себя -21 :: Поддержать себя -22 :: Поддержать себя -23 :: Поддержать себя -24 :: Поддержать себя -25 :: Поддержать себя -26 :: Поддержать себя -27 :: Поддержать себя -28 :: Поддержать себя -29 :: Поддержать себя -30 :: Поддержать себя -31 :: Поддержать себя -32 :: Поддержать себя -33 :: Поддержать себя -34 :: Поддержать себя -35 :: Поддержать себя -36 :: Поддержать себя -37 :: Поддержать себя -38 ::